© 2016 by Huisartsenpraktijk en apotheek de Smisse

Nieuwe huisarts

Vanaf 2 september hebben we een nieuwe huisarts: Adriana van den Berge. Zij zal in principe aanwezig zijn op maandag, woensdag en donderdag in de praktijk voor spreekuren en spoed.

Nieuwe apothekersassistente

Nog een nieuw gezicht in de praktijk is onze nieuwe apothekersassistente Dinja Roetman - de Gooijer, zij neemt tijdelijk de plaats in van Tineke Maaskant- de Waal die met zwangerschapsverlof is en na haar verlof nog 2 dagen terug komt als apothekersassistente en Dinja de overige dagen haar werkzaamheden zal blijven vervullen in de apotheek.

Patiëntenportaal vernieuwd

         

Het Patiëntenportaal is vernieuwd. Hierop kunt u een afspraak inplannen in de agenda, uw herhaalmedicatie bestellen vanuit uw eigen medicatieoverzicht of een e-mailconsult sturen.

Om gebruik te kunnen maken van het portaal heeft u een inlogcode nodig. Eerst dient u zich te registreren, u vult de gevraagde gegevens in, let wel deze zijn persoonlijk, uw e-mailadres en wachtwoord gelden alleen voor uzelf. Vervolgens vraagt u een account aan. Uw gegevens worden gecontroleerd en u ontvangt een bevestiging-mail. U kunt dan inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Via e-mail of sms ontvangt u een sessiecode. In het volgende scherm vult u deze in. Daarna heeft u toegang tot uw gegevens.

Kijksluiter.nl

Wij zijn aangesloten op www.kijksluiter.nl ,op deze website vindt u informatie mbt het gebruik van medicatie welke uw arts heeft voorgeschreven en u  in de apotheek heeft ontvangen. U kunt hier nog eens rustig terug zien wat de werking is van het medicijn, waar het voor is bedoeld en wat de eventuele bijwerkingen zijn. Alles wordt op eenvoudige manier aan de hand van filmpjes duidelijk uitgelegd. U vult uw woonplaats Sint Annaland in en selecteert Medisch Centrum de Smisse, vervolgens vult u uw e-mailadres in waarop u een inlogcode ontvangt waarna u op de beveiligde website kunt inloggen.

Wijziging groothandel en levering 

Vanaf 1 augustus as worden onze bestellingen door een nieuwe groothandel slechts nog 2 keer per week geleverd.

Dit betekent voor u dat de levertijd 2 tot 3 werkdagen kan zijn als wij het middel moeten bestellen. Voorheen leverde u de medicatie in voor 11 uur en kon u het de volgende werkdag ophalen. Dit zal dus niet altijd meer het geval zijn. Houdt hier rekening mee, zodat u niet zonder medicatie komt te zitten en bestel uw medicatie een aantal dagen voor het op is.

Chronische medicatie (die u doorlopend gebruikt) kunnen wij voor u automatisch klaarzetten via de herhaalservice. Vraag hiernaar bij de assistente of dit mogelijk is voor u.

De baxter rollen worden ook vanaf 1 januari door een andere groothandel geleverd en zullen er anders uitzien.        

Proactiefherhalen en Central Filling

Dit houdt in dat u uw medicijnen niet meer zelf hoeft te bestellen maar dat wij bij gaan houden wanneer uw voorraad op is. Dit geld alleen voor chronische medicatie. Patiënten die hiervoor in aanmerking komen krijgen hierover een schriftelijke uitleg. Uw medicatie komt voortaan voor 3 maanden tegelijk bij ons binnen en staat weer voor u klaar als de 3 maanden bijna op zijn. Ook via het patiëntenportaal kunt u uw medicatie herhalen en via de herhaalreceptenlijn van de telefooncentrale.

Informatie voor inhalatorgebruikers

Goed inhaleren is belangrijk. Op een juiste manier inhaleren is niet eenvoudig. Het is gebleken dat veel mensen hun inhalator niet juist gebruiken. Hierdoor komt het medicijn niet goed in de longen terecht en is het effect onvoldoende.

Om deze reden gaan we speciale spreekuren inplannen. Wij sturen u binnenkort een uitnodiging voor het spreekuur van de assistente. Zij neemt de techniek van inhaleren met u door, geeft u tips en alle informatie die nodig is om de inhalator zo te gebruiken dat u optimaal effect van uw inhalatiemedicijn heeft.  

Juridisch advies

Elke dinsdagmiddag van 17.00 tot 18.00 uur is het mogelijk vrijblijvend juridisch advies in te winnen tijdens het inloopspreekuur van

Mevrouw Mr. A.W. van den Berge, Van den Berge advocaten te Bergen op Zoom.

Hulpmiddelenservicepunt

In de praktijk zijn kleine hulpmiddelen dagelijks op werkdagen verkrijgbaar. Grotere hulpmiddelen zoals bedden, matrassen en tilliften worden op het gewenste thuisadres bezorgd. Voor meer informatie kunt u bellen met een van onze assistentes 0166-652702 en kiezen voor optie 3 of 4.

  

Het Elektronisch Patiënten Dossier (EPD)

We zijn aangesloten op het LSP (Landelijk schakelpunt). We zijn verplicht uw schriftelijke toestemming te vragen voor het elektronisch uitwisselen van patiëntgegevens. Nog steeds hebben niet alle patiënten gereageerd. Reageert u niet of geeft u geen toestemming en komt u op de Huisartsenpost of in een ziekenhuis terecht, dan zijn uw gegevens daar niet bekend. Dit kan nadelige gevolgen hebben voor uw behandeling.

Geef wel of geen toestemming via:

- de website www.ikgeeftoestemming.nl

- via een formulier dat u bij ons in de praktijk kunt ophalen/invullen en       aan de balie aan een van de assistentes kunt overhandigen. Ook al geeft u geen toestemming, we hebben uw antwoordformulier nodig om in te voeren in het LSP.

 

Nieuws

Geef toestemming voor overdracht

van uw

medische gegevens 

Ga naar

PRAKTIJK