top of page
IMG_9440.JPG

 Patientenportaal

 

Het patientenportaal van Pharmeon is er voor veilige en efficiënte communicatie tussen zorggebruiker en zorgverlener.

Het platform bestaat uit een beveiligde websiteomgeving en app inclusief koppeling met het informatiesysteem van de apotheekhoudende huisartsenpraktijk.

Het is een koppeling met het huisartsinformatie-, en apotheeksysteem van de praktijk.

Hierin kunt u:

-  uw medicatie overzicht inzien

-  een herhaalrecepten aanvragen

-  een e-consult sturen

-  afspraken direct in het systeem van de praktijk maken

-  uw medisch dossier inzien

Hoe kunt u gebruik maken van het portaal:

- u klikt op patientenportaal hieronder in de pagina

- u registreert u door de gevraagde  gegevens in te vullen

   let wel: deze zijn persoonlijk en gelden alleen voor uzelf.

- u vraagt een account aan

- uw gegevens worden door ons gecontroleerd

- u ontvangt een bevestigingsmail

- u kunt dan inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord 

- via e-mail of sms ontvangt u een sessiecode

- in het volgende scherm vult u deze in

- u heeft toegang tot uw gegevens

Uitslagen direct in portaal:  u krijgt een e-mail met een notificatie waarin gemeld wordt dat er een uitslag aan uw dossier is gekoppeld.

Er komen in de praktijk de hele dag uitslagen binnen, deze worden op gezette tijden ingelezen waarna de artsen ze in de loop van de dag kunnen zien.

Echter kan het voorkomen dat u de uitslag eerder ziet dan de huisarts. Dit is over het algemeen geen probleem.

Gaat het om een vervelende of slechte uitslag dan wil de huisarts deze vaak zelf met u bespreken of aan u meedelen. Dit is nu door een verplichte wijziging in het programma vanuit de wet OPEN niet meer in alle gevallen te ondervangen, wij vragen hiervoor uw begrip. 

Wij adviseren u om altijd contact op te nemen met de praktijk over uw uitslag en deze te bespreken met de huisarts/assistente/PA of POH ook als de uitslag goed is. Vaak wordt er naar aanleiding van een besproken uitslag een vervolg afspraak gemaakt, zeker als er nog steeds klachten zijn moet er verder worden onderzocht.

Controle afspraken worden ook pas na opvraag van het resultaat verder ingepland. Belt u niet dan heeft u in veel gevallen ook geen vervolgafspraak. 

bottom of page